Helgens bravader

Fredag


Wow. den här helgen hade fan fart i sig kan jag lova. massa som har hänt :)

Det började i fredags när min kära bror ringde och frågade om jag ville följa med och guida honom på ikea (det går alltid fort när jag är med nämligen, jag vet alla genvägar och vet var det mesta finns att hitta) så han kom och hämtade mig strax efter att Jamie åkt till pappa sin.

full fräs bort till Birsta och in på ikea. frågade vad han skulle ha, kuddar och sängkläder. Mitt svar var ungefär "Okej, håll käften och följ bara efter mig" Problemet är att när jag väl är där inne så vill jag att det ska gå FORT så jag får komma därifrån igen så jag gick väldigt snabbt genom hela stället och fick flera gånger vänta in brorsan för han kunde inte hålla samma fart som mig (korta ben :P)

Sen när vi var klar med ikea så drog vi och käkade kinamat, Daniel bjöd som tack för sällskapet =)
När vi satt där och käkade så berättade han att han skulle på fest på kvällen hos en gammal bardomskompis till oss så jag frågade om han ville ha chaufför så kunde jag ställa upp. Och så blev det. Vi for hem och hämtade min bil, tankade den sen hem till brorsan så han fick hämta det han skulle ha med sig, han ringde Micke och Emelie och frågade om dom också ville ha skjuts så vi skulle hämta upp dom också. Jag hade smsat David också och sagt att jag skulle köra så om han ville ha skjuts var det bara att ringa och det gjorde han också, jag skulle hämta honom kl sju och köra honom till Mathias och Linnea.
När vi väl kom hem till Daniel så gick det ganska fort för honom att bli klar sen drog vi ner och skulle hämta upp Micke och Emelie (dom bor alldelens nedanför brorsan)

När vi kommer in så står Emelie i duschen och Micke springer omkring i mjukisbyxor och var inte ALLS klar för att åka, när han sa att han skulle hinna duscha efter Emelie OCH klippa håret innan vi kunde åka höll jag nästan på att svimma. Jag kunde känna stressen krypa över mig! till slut blev jag så trött på att vänta. Jag hade ju lovat att vara hos David till sju även så jag dumpade brorsan med Micke och for ut till Bergeforsen och hämtade honom. vi for därifrån ganska fort, iväg och tog ut pengar och sen köpa mat som han skulle ta med, ringde Scrollan när vi satt och väntade på maten och sa åt henne att komma till oss för jag skulle ha med henne hem sedan för hon jag och Niklas skulle se på film den kvällen.

Till slut hade jag fått iväg Davve dit han skulle och sen var det full fart tillbaka till Micke och Emelie för att hämta dom, det var skönt att ha med sig Scrollan som sällskap. När vi plockade upp dom satt Micke och Daniel bak med Sandra och Emelie satt och surrade med mig fram. Jag tycker lite synd om Sandra som hade brorsan surrandes i örat hela vägen in till stan hahaha!

När vi väl hade dumpat av dom så for vi och hämtade Niklas och sen raka vägen hem till mig för att se film.
Vi såg "Yes Man" och den var faktiskt bra, jag var inte så koncentrerad under filmen så jag missade nog massa. hehe. jag kunde inte sitta still. Vid två tiden ringde äntligen Davve och ville hem så han sa åt mig att ta med alla när jag hämtade honom så han fick träffa oss, Så vi for allihop och plockade upp honom. Naturligtvis skulle han ha mat innan vi for hem också. sen for vi och släppte av Niklas hemma, sen ut till Timrå och släppte av Sandra och slutligen hem med David till sig.

När det var klart var klockan 03:40 så jag smsade brorsan och sa att jag var på väg för att hämta honom. Väl där parkerade jag och försökte få tag på honom och till slut ringde han. Det hade blivit massa bråk å skit så jag frågade om jag skulle komma in ett tag så han kom ut och mötte mig så stod vi och rökte och snackade innan vi gick in för han behövde lugna sig lite. usch. det var inge skoj att se honom sån.
En vän till honom hade fått en riktig snétändning och flygit på honom så det var lite kaos när jag kom dit. Jag följde med in iaf och stannade tills alla var redo att åka hem. Jag lyckades få dom att inse att vi skulle åka efter ett tag och klockan hann bli 04:45 innan vi var på väg därifrån. Dumpade Micke och Emelie hemma hos dom för att sedan skjutsa hem en annan kille innan jag lämnade brorsan så det blev en extra sväng upp till östanå för att sedan åka hem till selånger med brorsan.. suck...

när jag ÄNTLIGEN kom hem hade klockan blivit 05:30 och jag somnade kl 06. Det var en slitsam kväll kan jag lova!!
Men trevlig =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0