"Men,. vad intressant"

Det är mina nya ledord så fort jag blir irriterad och sur över något. för att få perspektiv på saker.

Idag började dagen med en irriterad jag som gnällde över allt. Jamie var tjurig och ville inte alls lyssna på det jag sa till honom. Han var jätte duktig när jag lämnade honom på dagis iaf. inge gråt eller skrik alls. det var skönt.

sen vidare till praktiken och jag var först som vanligt. blev mer irriterad över att jag är den enda som tycks tycka att det är viktigt att vara i tid. trött och PMS,ig även. halvsov över bordet medans resten började droppa in sen vidare ner på kultur.

lallade runt ett tag och varr mest bara slö och seg. gick på lunch med Ramona och åt en sallad. MUMMS! sen fortsatte vi se på Kay Pollacks film "att välja glädje" .. riktigt intressant föreläsning. tycker ALLA borde se den faktiskt.

han pratar mycket om att allt som händer runtomrking en har med en själv att göra.

"Man blir ytterst sällan sur och irriterad av dom skäl man tror" - om jag stör mig på något hos en annan person säger det mer om mig själv än om personen jag irriterar mig på...

sen pratar han vidare om att du aldrig träffar någon av en tillfällighet, alla människor är utsända av en anledning.

låter kanske flummigt men sant om man sätter det i en situation. "alla människor är utsända för mig att öva på"
Massa såna knasiga, men BRA saker säger han. Och ju mer jag tänkte på det destu vettigare insåg jag att det låter.
JAG väljer själv hur jag ska må. VILL jag verkligen bli sur och irriterad över saker som är helt onödiga? VILL jag slösa energi på saker som är helt meningslösa. ist för att se på det för vad det verkligen är, och tackla det på ett annat sätt.

Som imorse, jag VALDE att bli irriterad över att jamie var tjurig och busig. när jag kunde ha valt att tex tänka "oj vilken busig  och härlig liten kille jag har idag" och vara glad över att han mådde bra och inte är sjuk och dålig tex. varför tenderar man att alltid se det värsta i saker när det inte leder en nån vart.

mycket nytt att lära sig. väldigt intressant.

prova själv. nästa gång du stöter på en människa som pollack säger " som verkligen borde skärpa sig" tänk ist. Här har jag ett bra tillfälle att öva mig på något. den här människan står framför mig av en anledning... och försök kom på vad det är..


Flumm flumm. massa trött och tjatig nu ^^
Godnatt!

Peace out!

Kommentarer
Postat av: mamma

Men äntligen.

2009-04-30 @ 16:39:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0